fredag 13 december 2013

Lucia eller fredagen den trettonde och en julmyskväll

 
Hej hej !
 
Fredagen den 13:e ......
Näääää idag är det bara Lucia , det låter bättre :-)))
Lyckades missa Lucia sändningen på TV i morse så det blir till att
kolla på den senare .
Hittade istället det yttepyttelilla luciatåget som var totalt bortglömt .
Det pysslades ihop för många ,många år sen då
när jag hade tålamod att göra saker i microformat .
De här är typ två centimeter höga.
Fick alltid komma och göra julpyssel i Prinsessans klass
och nåt år på mellanstadiet gjorde vi såna här i tomteversion fast lite större.
 
 
 
Igår var det ju dags för julmys med jobbet hemma hos min
bästa chef P i hennes alldeles nybyggda vita kåk .
Nybyggt men med vinklar och vrår, stora fönster och utgång till trädgården överallt,
ett masterbathroom direkt från sovrummet och vita bjälkar i taket på övervåningen .
Snyggt och genomtänkt !!!
När jag väl var hemma sent
 var det ingen ide att gå och lägga sig innan
Darlingen kom hem från jobbet.
Då var klockan redan över tolv så det fick bli en liten sovmorgon idag  .
Vilken kväll det blev.....precis det som Bittan behövde :-)))
Nu får ni använda er av fantasin igen då det inte blev ett endaste litet pics knäppt.
 
I ett alldeles nybyggt vitt fantastiskt hus med den allra godaste maten
 tillsammans med mina några av mina närmaste jobbarkompisar inom Finans .
Det serverades glögg , pepparkaksstick med dipp.
cheddarpaj, fikonkyckling , kenoamix, sallad med päron och valnötter
glöggbröd och julskinka.
Till dessert en chokladcolakaka med grädde och psyssalis to die for
Mmmmmmm hela den menyn ska copas var så säkra .
 
 
Ha en härlig Lucia dag och glöm bort dagens datum .
Ses snart igen ......då blir det en massa pics jag lovar.
 
Kram Bittan

2 kommentarer:

ullie sa...

åhh synd du missae fota där då hade nog varit mysigt att se :D Jo ja är ju lite galen i sånt där fniss

Men gud så söta de va de små lucia Kom därför på att mitt inte ens är uppsattt så det blir springa o leta fram
Tycker oxå vi hellre kör på lucia idag
Ha en skön sådan kram kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilka söta små lucior .Låter som en skön kväll igår.Ha nu en skön oh mysig lucia fina vännen .Kramar Rita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin