torsdag 20 juni 2013

Att komma i stämning med förra årets....





 
Hej där !
 
Här pågår Midsommarstök ala Hubert .
AL L T  ute som skulle fixas igår kväll b l a  blommor, femkamp mm
blev av förklarliga skäl inte gjort . 
Det var liksom inte läge att göra något ute alls.
 
 

 
Att bli meteorolog kanske vore något att fundera på ....
jag som brukar gissa rätt skulle säkert göra säkrare prognoser än de där
skojarna som gissar fel hela tiden.
Uppklarnande , 25 grader och sol sa de på nyheterna under hela dagen !!!!!
Jo tjena de flesta körde i max 80 på motorvägen  hem då man knappt såg framåt i hällregnet,
samtidigt som det åskade och himlen lystes upp av blixtar.
Jag var genomblöt när jag sprang från bilen på garageinfarten och in på glasverandan
 M E D paraply, typ 10 meter.
Så alltså blev det till att plocka blommor nuuuuuuu,
vilket betyder att här hinner jag inte sitta  :-)))  .
 
 

 
Dagens  Midsommarpics är som ni förstår inte från i år utan
 från förra året men det funkar det med för att
 komma i lite stämning :-)))
Då hade vi egna jordgubbar mogna vid denna tiden ,
det kan vi inte precis skryta med i år ,
men har vi tur så kanske till nästa helg

 
Nu ut i blomsterhavet ,
åsså gör jag väl som alla andra ...
räknar ner till semester.
" Bara " en dag ( idag ) och fyra veckor kvar .
Tjohooooooo !!!!
 
Ha det så bra och ha en riktigt skön Midsommar ,
vi ses alldeles säkert flera gånger under helgen .
Ni ska ju få det utlovade tipset som nu kanske har blivit två ........
förberedde efterrätten igår .
Blir den som jag tänkt ska ni såklart få receptet.
 
Å missa för allt i världen inte Ernst ikväll ,
tur för mej att det finns tvplay ,
för det kommer nog att bli en höjdare med hans orangeri
det är ett som är säkert.
 
 
Kram Bittan


1 kommentar:

Carina sa...

Mmmm, mys och kul och bus...låter som en bra midsommarhelg!
Glad midsommar!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin