söndag 2 juni 2013

Att dra ner byxorna , räcka upp handen och säga jag hade fel !!!!!

 
Hej på er  !
 
Tänka sig att med juni så kom sommaren även till Skogssäter :-)))
Hoppas ni har haft det lika fint .
Själv är jag fortfarande dunderförkyld och hostar
 så hela helgen har tillbringats i skuggan
med en bok , en tupplur eller surfandes på telefonen
 förutom igår kväll då vi begav oss till
Prinsessan för firande ♥ 
Finns säkert nån mening med att helgen definitivt inte blev som tänkt ,
hade jag inte varit sjuk hade jag inte tagit mig tid att läsa ut de där böckerna ,
att känna alla dofter , lyssna på fågelkvitter och bara totalt strunta i allt ogräs ,
blommor jag borde köpt och planterat, allt som skulle ha piffats till ute mm mm .
 
 
Ja ja ogräset finns kvar , Paviljongen är i a f halvpiffad,
 Darlingen har börjat med planket
och blommar gör det överallt , alltså vad är en liten influensa och förkylning
att gnälla över på det ?!
Bara att försöka att göra det bästa .
Idag har jag plockat in mer syrener , lupiner , hundkex och liljekonvaljer .
Vilken lycka det är att bara kunna gå ut och frossa .
Vi har ju mycket vilt som växer på den del av tomten som är "skog "
och varje år hittar man något nytt som rotat sig och något som inte längre finns kvar ,
men havet av lupiner blir vi som tur är aldrig av med.  
 
  
 
Dagens bloggplats är just här under paviljongen .
Här sitter jag och känner en svag doft av falu rödfärg .
Om ni tittar riktigt noga på översta bilden så
ser ni det röda planket snett bakom .
Det är fortsättningen  på det ända upp till syrenhäcken som
Darlingen har börjat bygga.
Igår grävdes alla plintar ner och idag har han börjat måla och spika bräder.
Här har vi ju haft helt insynsskyddat mot en gångväg
 ända tills i vintras då alla stora träd fälldes.
Det blev så mycket ljusare och bättre även om jag
in i det sista försökte tjata mig till att få spara bara några.
Tror ni jag fick det ?
Nu ska istället planket binda ihop hela den delen av trädgården
den  bakom lekstugan och ja det är  väl bara att dra ner byxorna , räcka upp handen och
säga ja okej då
J A G  H A D E  F E L :-))) 
Det här blir mycket bättre än gamla höööööga granar, björkar
och diverse andra gigantträd som tog död på allt runtomkring.
 
Må så gott och se till att inte glömma bort att stanna upp
just nu .
 
Ses snart igen .
 
Kram Bittan
 
 
 
 


3 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Fint ....och vila och njuta får vi inte glömma. Kan inte låta bli att fråga , eftersom vi nog ska sätta upp plank på ett ställe vi med, och ni är så himla bra allt......Gjuter ni plintar till planket eller köper färdiga betongplintar eller kanske jordankare som vi tänkt. Men vet inte om det håller o blir bra. Kram

Cicci H sa...

Vilken härlig paviljong! Klart man mår bättre av att sitta i en sån. :-)

Life´s Silverlining and I sa...

nej man får inte glömma att njuta av tiden som är nu och plocka in mycket blommor som du gjort. kramis Nilla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin