tisdag 18 juni 2013

Att bara lyckas bakifrån och en riktig Carpe Diem

 
 Halloj i sommarvärmen !
 
Tisdag och ytterligare en dag närmare Midsommar .
Tidigt i morse startade jag dagen med frukost vid pooldäcket
och där har jag suttit sen dess  ,
nu gick jag bara in en snabbis för att blogga .
Om man ska tro alla väderappar så ska det
bli sol och riktigt varmt hela veckan .
Det hoppas jag stämmer för nu är Midsommardukningen planerad ,
den gör sig så mycket bättre ute,
för att inte tala om femkampen som blir liiiiite jobbigt att anordna inne  :-)))
 
 
 
 
Stommar till blomsterkransar har fixats och även det mesta av maten inhandlades igår,
de småsaker som saknas hinner jag säkert lösa på luncherna i veckan .
Det gäller bara att planera och skriva listor
eftersom jag nu jobbar fram till nio på torsdag  .
 .
 
Dagens pics är från gårdagens Carpe Diemdag
 fotade med mobil i Skogssäter garden.
Ja ,jag vet att jag är lat men ibland är det så mycket
smidigare att klicka med mobil än att släpa fram och
ställa in kameran.
 Igår , precis som alla andra måndagarna sen LillPrinsens
 mamma och pappa började jobba efter föräldraledigheten
 hade jag ju veckans dagishämtning .
 
Det blev en riktig mysdag .......
LillPrinsen och hans mamma tittade förbi en snabbis redan på väg
till dagis på morgonen, sen kom Prinsessan på förmiddagen
och vi käkade lunch i solen .
Strax efter att hon hade åkt var det dags att åka och hämta Lilleman.
Inte ett endaste foto lyckades jag få till framifrån .
Som ni se så har man inte precis tråkigt i hans sällskap,
det är fullt ös hela tiden och dessutom "pratar " han numera konstant :-)))
 
Igår startade ju även op avveckling / utförsäljning av
min butik Carpe Diem på allvar med de första "fyndande " kunderna  .
Instagram och FB har rätt bra spridning :-)))
Nu vet jag vad och hur vi ska använda lusthuset och är sååå
sugen på att få sätta igång  .
Ni som är intresserade får gärna komma snart .
Planen är att även om allt inte är utsålt
ska det tömmas till semestern
( om 5 veckor )
Då kör vi igång med nåt helt annat,  
som ni ska såklart få se .
 
 
Att vattna sitt Valnötsträd som
planterades till namngivelsen förra sommaren
behöver vi inte tänka på.
 Det gör ägaren så bra själv :-)))
Fick en stund med pappa Prinsen också när han kom för att hämta  Lillprinsen
och till slut dök även farfar Darlingen upp ,
sen hem från jobbet som vanligt .
En hel massa arbetsuppgifter hade jag åt honom som jag hade kommit på under
dagen när jag haft tid att kolla i trädgården .
Det hann inte bli mer än slutfixande vid planket och kantklippning sen  
kom Prinsessan med Prins cyklandes .
Då lades trädgårdsarbetet ner .
Vi hamnade istället  på altanen och
 firade att det var måndag i Midsommarveckan
med ost , kex , ett glas vitt och en himla massa knott och mygg i kvällssolen.  
 
En riktig Carpe Diem dag :-)))
 
Hoppas ni också fångade dagen .
 
 
 
 
Må så gott .
Nästa gång blir det nog ett  Midsommartips .
Missa inte att kika in .
 
Kram Bittan


2 kommentarer:

ullie sa...

äåhh så fin han e ...

ja du inte lätt at få till bilder på en sån lite räcker med mmina större och man får ropa hallå.. ändå vänder de sej inte om fniss

Ha en jätte skön dag i solen kram

Design by Tornblad sa...

Jättefina bilder! Gullig han är!

Lycka till med tömningen!

Kram malin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin