söndag 18 mars 2012

Inte utanför dörren


Tjenixen !

Hoppas ni mår bra så
här på söndagskvällen.
Tack för alla fina kommentarer ,
ni är för goa:-)
Bara så ni vet så är det  ni som ger Moi ytterligare
inspiration att slänga in ett
 dagens inlägg idag med fast
jag varken hinner eller orkar egentligen.
♥♥♥


Nu har jag äntligen landat i soffan , tänt en massa ljus och
då passar jag på att göra ett
sent inlägg samtidigt som jag kollar
en sväng på tv.
Vad har ni hittat på för kul i helgen ?
Vi har haft en lååååång mysbygghelg
( det va ett nytt ord )
 här hemma,
förutom en snabbsväng till stan å Ica Maxi
 för att veckohandla
 för en stund sen så har vi knappt varit utanför dörren.


Våren här kom visst totalt av sig eller
rättare sagt pausar tillfälligt ......
 det skulle bli varmt och fint igen framåt mitten av veckan
 såg jag precis på vädret.

Just för att den kom av sig var det liiiiite i kallaste laget igår.
  Moi var kuttersmycke
i den nya klänningen när hålet i väggen sågades upp.
Det var öppet rätt ut en bra stund
och fyra grader.
Liiiiite mer än liiiiite kallt som man säger som så.

Ja.... kan ni tänka er att den ena nya dörren/fönstret
  kom på plats i matsalen  :-)
Jag hoppades men trodde  inte att han
skulle hinna med det. 
Nu är det bara den andra dörren/fönstret/väggen kvar.

Om man tittar åt ena hållet från min plats i soffan 
 så ser rummet helt klart ut.
Tittar man åt andra  kan man ju alltid blunda,
den väggen är INTE klar.

Det blir såååååå fint,
ni ska få se så fort jag fotat.
för i helgen  har jag inte ens petat på kameran.



Igår  eftermiddag / kväll var alla
Prinsar, Prinsessor och LillPrins här och käkade
och hjälpte till med både isättandet av dörren och
livsnödvändig data/iphone support.

Jag fick äntligen ordning på några störande saker
med nätverket och bokföringen som jag
inte lyckats lösa själv , plus lite spotify på det och
   återupplivande av en skapligt ny i-phone som
jag trodde att jag skulle behöva lämna in
på garantin . 
Dagens ilandsproblem !!!
Ska man kunna ringa med en telefon ????
Den la av förra veckan,
förutom den lilla detaljen att kunna ringa eller prata i den har
 den funkat till precis allt annat.
Det har varit rätt störande när man precis svarar och
det hela tiden bryts eller att ljudet stängs av.

Då är det perfekt att ha duktiga Prinsar ....
bara att  tala om hur man vill ha det
och vips så är det löst ,
det som jag slitit mitt hår för !!!

I utbyte mot en middag och att få umgås med dem 
är det väl värt att stå fastkedjad vid spisen "halva dagen ".
Nä nu ljugade jag :-)
Festmat ska vara smidigt och snabbt fast det får
gärna se avancerat ut , det är ju det som
är min melodi som ni vet .

Igår blev det "avancerad smidig"
 lax med fetaost/soltorkadetomatertäcke
och sparris till det ugnsbakade rotfrukter,
en varm fisksås och en kall dill och gräslökssås,
vitlöksbröd , tomatsallad och ett glas vitt.
Tog typ 20 min blankt att fixa ihop .
Lyckades däremot inte fota ett enda pics
på hela dagen ,
inte ens på Lillprinsen som var
gladare än gladast ♥♥♥

På tal om pics så är dagens översta på vinlådorna som
släpades hem från vinresan till Bordeaux som vi gjorde i somras.
För tillfället agerar de vedkorg.
Resten är som ni ser ett gäng nya bruna ägg.......
ja det går ju inte bara att vara fru tvärtemot Svennebanan
och ha en blå påsk ,
lite ordning och reda i färgvalet får det väl va oxå.
Vita, beige och bruna fjädrar å ägg
allt från Blomsterlandet !

Nähäpp my friends , slut för idag.
Vi ska bara njuta av nya rummet en liten liten 
stund till sen väntar bingen....
åsså var även denna veckan slut.

Natti natti.
Ses imorgon .

Kram Bittan




2 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Säger det igen...härligt att läsa din blogg!! Blir så glad..av dina inlägg!!
Hoppas att du har bättre väder idag..här blåser..men vad gör det..när solen skiner..:)
Önskar dej en underbar dag!! Kram Annika

Lisas och Mattias Blogg sa...

Hej min vän ,

Det är klart att T skall få bada i tunnan :) han som är så duktigt med detta vardagsrum jag riktigt längtar att få se resultatet.
Ta hand om dig nu så syns vi snart igen
KRAAAAAM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin